Baltic Pack EST juht: 25-aastase eduloo taga on meie töötajad, kliendid ja partnerid

 Baltic Pack EST juht: 25-aastase eduloo taga on meie töötajad, kliendid ja partnerid

Pärnumaal tegutsev pakendite, tootmis- ja pakkeseadmete, maitse- ja lisaainete ning Prantsuse kvaliteetveinide müüja Baltic Pack EST AS tähistas hiljuti 25. tegevusaastat. Ettevõtte asutaja ja juht Raivo Tammeleht nendib, et nii pikaajaline turulpüsimine ja edukas toimimine on saanud võimalikuks tänu tublidele töötajatele, headele partneritele ning suurepärastele klientidele. «Oleme tõesti uhked oma töötajate üle. Samuti aitab meid tegusana hoida valdkonna areng ning klientide uudishimu ja soov olla kursis uute trendidega ja proovida uusi tooteid. Koostöös oma Euroopa partneritega, kes on innovaatilised ja toovad pidevalt turule uusi ideid, toome meie neid värskeid lahendusi ka Eestisse,» räägib Tammeleht. Ettevõte kuulub Baltic Pack gruppi, mis alustas tegevust 1994. aastal Leedus. Lätis asutati firma aastal 1997 ja Eesti liitus aasta hiljem. Alguses tegutses Baltic Pack EST kahes valdkonnas: Austria ühe suurema maitseainetootja Almi toodete maaletoomise ning toidutööstusele pakkematerjalide müügiga. Mõni aasta hiljem lisandus portfelli tootmis- ja pakkeseadmete müük ning 13 aastat tagasi Prantsusmaa kvaliteetveinide müük. Kokku töötab grupis 120 inimest, aastane käive on viimastel aastatel olnud keskmiselt 30 miljonit eurot. Lisaks Almile, mis toodab maitse- ja lisaaineid peamiselt lihatööstustele, esindab Baltic Pack Baltimaades ka Prantsuse lõhna- ja maitseainete tootjat Mane, mille kliendid on joogi-, piima- ja magusatööstused. «Nii Almi kui ka Mane on omas valdkonnas väga tuntud ja hinnatud ning vaatama sellele, et tegemist on suurte tootjatega, on nad väga paindlikud. Näiteks kui kliendid soovivad retsepti muuta või e-aineid koostisest eraldada, on see nende tootmise juures loomulik tegevus. Seejuures on suur rõhk toiduohutusel ja kvaliteedil,» kõneleb Tammeleht. Lisaks on Baltic Pack Prantsusmaa firma Bioprox esindaja, tuues maale juuretisi. Pakenditurul on trend kergemate ja keskkonnasõbralikumate toodete suunas Baltic Pack EST partneriteks on ettevõtted nii Euroopas kui ka kaugemal, klientideks aga Eesti toidutööstus, suurköögid ja kaubandusettevõtted. Grupi pakkematerjalide tootmistehas asub Kaunases, kus valmistatakse paber-, vaakum- ja termokotte, PP- ja PE-kilekotte ning doypack-kotte. Enamik toodangust on eritellimused ning toodetele saab peale trükkida soovitud reklaamsõnumid, sest tehases on olemas modernne trükiliin. Tootmine ja tooted on akrediteeritud ISO-sertifikaadiga. Pakenditurg on veerandsaja aasta jooksul palju muutunud. «Suuremaks mureks on lõppklientidele, et tooteid pakendatakse üle ning see suurendab jäätmete tekkimist ning raskendab nende sorteerimist,» sõnab Tammeleht. «Püüame omalt poolt käia ajaga kaasas ja tuua klientideni õhemaid, kergemaid ja funktsionaalsemaid pakendeid. Pakendiettevõtjana muretsen loomulikult, et meie toodetud pakkematerjalid saaksid taaskäideldud ja kõik ei läheks põletusse. Samas dikteerib meie kaubandussüsteem toiduainete säilimisega seotud nõudeid, mille tõttu ei ole võimalik loobuda lamineeritud kilega ja gaasikeskkonda pakendatud toitudest – kahjuks ei asenda paber ja papp vastupidavat, kuigi naftast toodetud plastpakendit. Meie müügist moodustavad umbes 80% pakendid toidutööstusele.» Samas ei saa pakendimaterjal olla ülearu õhuke, sest sel juhul kaob ära selle põhiline funktsioon – kaitsta toodet. Tänu sellele, et suund on õhemate ja loodussäästlikemate pakendite poole, on hetkel väga trendikad püstiseisvad doypack-kotid, mille tootmiseks kulub võrreldes karppakendiga vähem materjali. Baltic Packi Leedu tootmises on doypack’ide valmistamiseks kaks uut automaatliini, tänu millele suudetakse rahuldada kõigi klientide tellimused. Aasta-aastalt on tõusnud riigipoolsed nõuded pakenditele paigutatava informatsiooni hulga osas. See tähendab, et pakenditele tuleb lisada minimaalses trükis maksimaalne hulk teavet toote kohta. «Mina ei näe, et see oleks otstarbekas, sest kõik selle trükivärvi pakendile kandmine nõuab lisakulusid ning kahjuks jõuab enamik sellest keemiast hiljem loodusesse. Pigem võiks müüja vastutada, et toote kohta on olemas vajalikud sertifikaadid, mida saab siis näiteks internetist laadida,» soovitab Tammeleht. Mis aga tema sõnul ei ole 25 aastaga muutunud, on see, et inimesed ostavad silmadega ning neile meeldivad hallide ja must-valgete kõrval just kirjud, värvikirevad ja silmapaistvad pakendid. «Meie eesmärk on pakkuda klientidele innovaatilisi, tulevikkuvaatavaid ja keskkonnasõbralikke materjale, mida on lihtne ümber töödelda. Lõviosa meie tellimustest tuleb toiduainetööstustelt, aga meil on kliente ka kõigist teistest tööstusvaldkondadest. Teeme koostööd nii suurte kui ka väikeste ettevõtetega, näiteks on meie klientide seas paljud Eesti mesinikud,» räägib Tammeleht. «Anname ka pakendite osas konsultatsioone ja töötame klientidega koostöös välja uusi lahendusi.» Uusi lahendusi ei pakuta mitte ainult pakendite, vaid ka pakkeseadmete osas. Ettevõte on aastate jooksul müünud Eesti klientidele üle 400 tööstusliku seadme ja tootmisliini. Aastatega on masinad ja tehnoloogia muutunud kiiremaks, paindlikumaks ja nutikamaks. Võimalik on paigaldada tootmisse nii horisontaalne kui ka vertikaalne pakendamissüsteem, millele saab juurde kombineerida täpse kaalu- ja doseerimislahenduse ning etiketeerija. Tänu sellele väheneb ettevõtetes pakkimisel käsitöö hulk ning tõuseb oluliselt efektiivsus. Tootmis- ja pakke-seadmetest esindab Baltic Pack paljusid maailmas tuntud kaubamärke: PFM/MBP – horisontaalsed ja vertikaalsed flowpack-seadmed ning multihead-kaalud Webomatic – kamberpakendajad ja termoformeerliinid Marel/Treif – lõikurid, viilutajad, kuubistajad ja riivid Rheon – taignad, kohukesed, lihapallid jt täidistega tooted Kronen seadmed – juurviljade ja puuviljade töötlemiseks Unifiller ja Leohardt dosaatorid – erinevate toodete täpne doseerimine Vins de France – parim valik Prantsuse kvaliteetveine Alates 2010. aastast kuulub Baltic Pack EST-ile kaubamärk Vins de France. Alguses esindati kaheksat Provence ja Rhône oru veinimõisa, tuues Eestisse nende tooteid. Tänaseks on oluliselt laienetud, tuntust nii era kui ka HoReCa sektoris kasvatatud ning valikus on rohkem kui 400 erinevat kvaliteetset veini 60 Prantsusmaa joogitootjalt. Lisaks veinidele toob ettevõte maale konjakeid, armanjakke, džinne, likööre ja muud kanget alkoholi. Kõige lihtsam on soetada jooke kaasaegsest e-poest www.vinsdefrance.ee, kust saab kogu informatsiooni toodete kohta ning lugeda sommeljeede soovitusi. Üle 10 aasta teeb Baltic Pack EST koostööd Eesti Sommeljeede Assotsiatsiooniga, panustades uute sommeljeede väljaõppesse. Vins de France tooted on esindatud Eesti tipprestoranides ja vinoteekides. «Usun, et meie Prantsuse veinide portfell on üks Eesti parematest. Oleme kaasanud professionaalsed sommeljeed, pakume veinikoolitusi ning panustame igapäevaselt Vins de France kaubamärgi arendamisse,» lisab Tammeleht. Ettevõte on palju investeerinud tarkvaralistesse lahendustesse, et kaup liiguks kiiresti ja läbipaistvalt Pärnu lähistel asuvast laohoonest klientideni. «Klientide rahulolu on meile äärmiselt tähtis, sest tänu neile ju olemegi jõudnud nii kaugele,» ütleb Tammeleht. «Meie infosüsteem ühendab nii müüki, tellimusi ja ladustamist ja on kättesaadav kogu meeskonnal igal ajahetkel. See võimaldab tööd teha ükskõik millisest maailma nurgast, tellimused liiguvad sekunditega ning aruandlus on selge. Eelis on ka see, et kasutame Leedu ja Läti harudega sama infosüsteemi.» Millised on Baltic Pack EST AS-i tulevikuplaanid? «Uusi valdkondi me juurde võtta ei plaani, kuid tahaksime olla tegemistes iseenda parem verisoon – olla nüüdisaegne nii oma igapäevatöös kui ka toodete valikus ning tuua see teave ja kõik uudised oma heade klientide ning koostööpartneriteni!»